Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
informacje ogólne
W dniu 16 czerwca 2016 r. weszła w życie ustawa z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz.U. 2016 poz. 352), która określa zasady i tryb udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystania.
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej rozumiane jest jako wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej informacji publicznej lub każdej jej części, będącej w posiadaniu podmiotów zobowiązanych, niezależnie od sposobu jej utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej), w celach komercyjnych lub niekomercyjnych, innych niż jej pierwotny publiczny cel wykorzystywania, dla którego informacja została wytworzona.
Przekazanie informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystywania następuje na wniosek, w przypadkach gdy:
- nie została udostępniona w BIP lub w centralnym repozytorium
- została udostępniona w sposób inny niż określony w pkt. 1 i nie zostały określone warunki ponownego wykorzytywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat.
- będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone.
- została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.
Wnioski o ponowne wykorzystanie informacji publicznej prosimy kierować pod adres:
Komenda Miejska Policji w Szczecinie
Wydział Skarg i Wniosków
ul. Kaszubska 35, 70-227 Szczecin
tel. 91 8213815, fax. 91 8213819